”Ne Heil Hitler!” - recenzija knjige

”Ne Heil Hitler!” knjiga je autora Paula Cieslara, koji je upravo ovim djelom ispričao potresnu i, mogu reći, čudesnu priču o preživljavanju njegove obitelji u Drugom svjetskom ratu i odolijevanju režimu Adolfa Hitlera u tim teškim ratnim godinama.

Paula je kao mladića od svega deset godina zadesio rat, a on i njegova obitelj bili su prisiljavani odbaciti svoje poljsko podrijetlo i vjeru kojoj su pripadali, adventističku. Međutim, Paulova obitelj čvrsto je stajala iza svojih riječi i uvjerenja i usprkos mnogim zabranama koje su u to ratno vrijeme postojale, odlučila je biti poslušna Bogu bez obzira na sve loše stvari koje su im se zbog toga mogle dogoditi.

Paul svoju priču priča bez zadrški, onako iskreno, baš kako je i bilo i to je ono što upravo ovu priču čini toliko snažnom i vrijednom čitanja. Meni je tematika ove priče bez premca, jedna od najdražih i to zbog toga što sam uvijek bila mišljenja da nas upravo povijest, i one loše i dobre stvari iz nje, uče životu i kako ne ponavljati sve te ružne stvari koje smo jedni drugima činili u prošlosti.

”Ne Heil Hitler!” knjiga je autora Paula Cieslara

Ako ću izdvojiti nešto što me se posebno dojmilo kod ove priče, onda je to hrabrost Paulove obitelji, koja je usprkos svemu, odlučila slijediti svoje srce i svoju vjeru. Njegova obitelj borila se svim snagama da održi svoju vjeru u Boga i baš to ih je održavalo na životu i davalo im snagu da se bore i dalje. Naravno, bilo je trenutaka kada to nije bilo moguće i taj sustav i zakoni su ih nekoliko puta pokolebali, ali Paul i njegova obitelj uvijek su se uspjeli izdignuti iz toga i nastaviti dalje vjerujući da će biti bolje i da će jednom svemu tome morati biti kraj. Iako smo već svi dobro upoznati s režimom Adolfa Hitlera, priče koje pričaju preživjeli ono su što volim čitati i smatram kako je dobro da ih svi ponekad čujemo. Oni koji su iz toga izašli žive glave, ispričali su jedne od najnevjerojatnijih priča o preživljavanju. Paulova priča jedna je od njih.

Ako još niste, trebali biste pročitati ovu nevjerojatnu priču ispunjenu hrabrosti, upornosti i željom za životom. Paul i njegova obitelj jedni su od preživjelih i jedni od hrabrih koji su svoju priču uspjeli prenijeti i sljedećim naraštajima, među kojima smo i mi. Kažu da je povijest učiteljica života i baš zbog toga uvijek treba prepričavati ovakve priče i držati žrtve holokausta živima i uvijek u našim mislima. Ne ponovilo se nikad više!

Paul je postao pastor i ostatak svoga života posvetio je vjeri i Bogu koji su ga mnogo puta uspjeli na neki način spasiti i ohrabriti da nastavi dalje. Trenutno živi u Australiji i za ovaj roman dobio je međunarodnu književnu nagradu seniora 2012. godine. Njegova priča o preživljavanju živi i dalje, a na vama je da ju pročitate.

Do sljedeće recenzije,
lijepi pozdrav od vaše Knjigoljupke!

Back to posts