Josip Salajster: „Zapadno od pakla“ - recenzija knjige

Tko se od nas, poput pjesnika Sergeja Jesenjina, barem jednom u životu nije zapitao: „Tko sam? Što sam?“ Odakle smo došli, zašto živimo, kamo idemo? Koji je smisao i ima li ga uopće?

Ista ta pitanja mučila su um mladića koji je svoj život odlučio posvetiti glumačkoj karijeri. Probivši se vrlo brzo, gotovo preko noći, u svijetu koji je inače poprilično nemilosrdan, ušao je u „šaroliko društvo mladih i nadobudnih teoretičara sklonih filozofiranju“. Bili su to „pogubljeni sanjari, ljubitelji umjetnosti i opojnih užitaka“. No bez obzira na karijeru u usponu, društvo, djevojke, slavu na vidiku... nije bio sretan. Ništa nije moglo ispuniti duboku i bolnu prazninu u njegovu srcu koja je postajala sve veća i veća, bacivši ga u tamu ovisnosti, očaja i beznađa, dovevši ga do razmišljanja o samoubojstvu kao jedinom izlazu. Shvativši da se, paradoksalno, iza sjaja i glamura nalazi najmračnija tama i dubok bezdan, očajnički je tražio smisao i izlaz:

„Više od svega želim saznati što je istina. Dajte mi potpunu istinu – ili smrt. Nešto treće ne dolazi u obzir. (...) I ne govorite mi da je sve relativno i da svatko ima svoju istinu, jer takvu postmodernu glupost ne mogu i neću progutati. Dakle: istina ili smrt! Ili oboje, ako je potrebno!“

salajster recenzija

I upravo tada, na samome dnu, zasvijetlio je križ. Križ koji je otkrio Isusa Krista, Spasitelja i Prijatelja, jedinu nadu, jedini smisao i jedino rješenje.

„Zašto sam ostavio karijeru glumca i život koji sam živio? Evo odgovora u samo nekoliko rečenica: Bio sam teški rob u lancima ovisnosti, ponosa i iluzija. Obratio sam se Kristu i On me je oslobodio. (...) Bio sam slijepac u tamnici ispraznosti i besmisla. Obratio sam se Kristu i On mi je vratio vid i pokazao put mira, radosti i smisla. (...) Pušio sam, pio, živio raskalašeno, kockao i uludo trošio vrijeme i životnu snagu. Obratio sam se Kristu i On mi se objavio kao moćni Pobjednik nad svim silama tame i laži.“

Njegov se život tada okrenuo u potpuno drugom smjeru. Prazninu, bol, očaj, ovisnost, tugu i ispraznost zamijenili su mir, radost, nada, ljubav, smisao; jednom riječju – Krist. Kao kada se tijelo oporavlja nakon duge i teške bolesti, njegova je duša napokon krenula putem iscjeljenja.

„Mir i radost koji se ne mogu izraziti riječima počeli su postupno i duboko natapati i liječiti moju izmučenu nutrinu, otvarajući mi put do kvalitetnih i razumnih odgovora na mnoga za mene iznimno važna pitanja. Kao rezultat mojih iskrenih obraćanja i vapaja Bogu, počela su mi se događati iskustva koja nikako nije moguće pripisati slučajnosti.“

salajster recenzijaIako autobiografska, ova je knjiga ipak mnogo više od toga. To je knjiga koja će svakog čitatelja najprije dobro prodrmati, a zatim mu pokazati da ne postoji problem koji Bog ne može riješiti. Ne postoji tama koju Božja ljubav ne može rasvijetliti. Ne postoji toliko duboka jama iz koje Božja milost ne može iščupati. I u najcrnjim životnim okolnostima postoji Netko komu se možemo okrenuti, obratiti, zamoliti za pomoć, i On će nas spasiti – samo „kad si dopustimo poniznost i iskrenu želju da se osobno uvjerimo i da Ga osobno upoznamo“. Ovo je knjiga koja će vam pomoći da odbacite predrasude koje ste možda godinama njegovali i upoznate Osobu koja jedina ima silu i moć mijenjati živote. Autor ove knjige upravo je jedan od mnogih živih dokaza tomu.

„Postoji put u zemlju 'zapadno od pakla'. Postoje vrata koja vode k istini o tome odakle smo došli, zašto smo ovdje i kamo idemo. Postoji snažno svjetlo koje poziva i privlači svojoj čudesnoj, neusporedivoj i neiscrpnoj ljubavi. Postoji dječja jednostavnost, ljepota i punina radosti življenja. Postoji veliki izvor utjehe koja nipošto nije iluzija ili 'opijum za narod'. Postoji lijek za ranjene, opterećene i izmučene duše koje na nemilosrdnoj vjetrometini života doživljavaju samo nepravdu i bolna razočaranja. Postoji voda za žedno, izgužvano i osušeno srce koje nikako da nađe svoju hladovinu pod suncem. Postoji čudesna milost za ljude progonjene prošlošću, koji u tami svojeg osobnog 'pakla' uzdišu pod teretom krivnje. Postoji oprost.“

Uzmite ovu knjigu u ruke. Ostavite ponos i ego postrani i dopustite si da, poput autora, iskusite istinsku radost i mir. Pronađite put u zemlju zapadno od pakla i krenite na putovanje – već danas.

Selena Brkić

Back to posts